SMART Craiova

”Nu vindem doar un serviciu, ci vindem o emoție fiecărui client care intră pe ușă”

”Cei mai buni din oraș”. Așa îi descriu în doar câteva cuvinte cei care le-au trecut pragul. Sunt tineri, frumoși, inteligenți, talentați, pasionați, extrem de serioși. Îi găsiți la @OneBarbershopCraiova, locul dedicat în exclusivitate bărbaților.

Am auzit multe despre One Barber shop Craiova înainte de a decide să îi cunoaștem. Că sunt ”cool”, că nu este vorba de un simplu tuns sau de aranjarea bărbii, că este un loc în care te destinzi, bei o cafea bună, o bere, asculți muzică de calitate, joci Play Station, pășești într-o lume 100% a bărbaților, amenajată cu gust. Cei dornici să învețe tainele tunsului sunt așteptați cu drag la Academia lor de tuns, unde sunt școliți cu răbdare. Pe cei mai buni îi opresc alături de ei.

Și-au dorit de la început ca acest loc să nu fie o simplă frizerie, nici măcar un salon de fițe, ci altceva, cu totul diferit față de tot ce văzuseră în România.

Înainte de a începe această afacere am avut și alte joburi și peste tot m-am lovit de faptul că toți antreprenorii și administratorii cereau experiență. Nu aveam experiență, însă îmi doream să fac lucrul respectiv. Îmi doream să fiu pregătit pentru lucrul acela. Ideea noastră, aici, este aceea de a încerca să construim o echipă cât mai puternică, să ne ocupăm cât mai mult de ea, în așa fel încât să reușim să îi motivăm și pe ceilalți”,

a început să împărtășească povestea Barber, Andi Cioablă.


A pornit la drum împreună cu colegul și prietenul său Valentin Bosnea, iar astăzi au ajuns la pragul în care își doresc extinderea afacerii. Oferă șansa celor pasionați de tuns să vină alături de ei. Sunt nouă scaune în acest moment, iar în scurt timp alte șase scaune își așteaptă profesioniștii. Și clienții.

Vrem ca aici să deschidem și o școală, o academie pentru cei care vor să învețe de la noi. La mine a fost simplu, am moștenit ”microbul” din familie. Mama lucrează în domeniu și ea m-a motivat destul de mult să încep această meserie. Tot ce vedeți astăzi aici, cum arată acest loc, poartă amprenta noastră, am pus și noi mâna la amenajare, nu am căutat doar muncitori să facă toată treaba. Ideea de bază a fost să facem o locație strict dedicată bărbaților. În momentul de față avem o echipă destul de bună. Toți băieții de aici încearcă să creeze o legătură foarte strânsă între ei și clienți. Ideea de bază a fost să nu vindem doar un serviciu, ci să reușim să vindem o emoție fiecărui client care intră pe ușa noastră”,

a completat Andi.

Valentin Bosnea și-a dorit ca în acest loc, clienții să se simtă relaxați, să vină cu plăcere, să se simtă ca acasă. A tuns și femei, îi face plăcere să facă asta, merge în special pe tunsori scurte.

În Craiova lipsea segmentul acesta, un loc dedicat 100% bărbaților. Am vrut să despărțim partea asta de partea de coafor/frizerie. Nu știu dacă se simt bine împreună, de aceea am vrut să avem un loc al nostru. Suntem doar băieți aici. Și ambianța este diferită la noi. Fetele se simt diferit la noi, băieții se simt ca la ei acasă. Pentru fete merge ceva mult mai elegant. Ele pun altfel preț pe detalii, spre deosebire de băieți. Ne-am dorit un loc în care băieții să se simtă ca acasă”,

a spus Valentin.


Pasionat de tunsori, de aranjarea perfectă a look-ului, Valentin a urmat cursuri în domeniu, s-a perfecționat continuu, a participat la mai multe seminarii. De la 17 ani a observat că îi place să creeze lucruri. Brățări, își modifica singur hainele, avea o pasiune aparte pentru tot ce înseamnă frumos. La 19 ani și jumătate a început să învețe, ca simplu ucenic, până a ajuns să predea la rândul lui celor interesați. A știut întotdeauna că indiferent de domeniu, dacă vrei să ții pasul cu noile tendințe și cu tot ceea ce ține de evoluția ta, trebuie să înveți constant, să te educi. Și astăzi ține cursuri, dar merge periodic, la rândul lui, la cursuri de perfecționare. Știe că este vital să continui să înveți, că nu te poți opri, că nu ai voie să faci asta. Clientul trebuie să primească tot ce este mai bun. Pentru că altfel nu-ți mai trece pragul.
Atunci când au pe scaun un client, tinerii de la Barber shop țin cont de părerea acestuia, de locul său de muncă, de personalitatea lui, de mediul în care se învârte, de muzica pe care o ascultă. Primul impact sunt hainele pe care clientul le poartă. Tocmai din acest motiv, cei de la Barber vă sfătuiesc să purtați tipul de haine pe care le îmbrăcați zi de zi, să vă simțiți bine în ele, să nu vă forțați să păreți altfel, mai ales atunci când veniți pentru prima dată la ei.


Ne sfătuim cu clienții noștri. Sunt niște direcții pe care mergem. Sunt niște lucruri/reguli/păreri de care trebuie să ținem într-adevăr cont, după care ne ghidăm, cum ar fi fizionomia, tipul de păr, le spunem clienților toate argumentele. Le spunem sincer ce li s-ar potrivi. Nu mi-a plăcut niciodată să iau eu decizia 100% ! Pentru că sunt și oameni care nu vor să se abată de la stilul lor. Însă, totul trebuie armonizat. Mai ales în trăsăturile feței. Suntem bărbați și singurul lucru pe care-l putem îngriji este barba și părul. Spre deosebire de femei, care-și pot pune un machiaj. La noi, bărbații, acesta fiind singurul lucru, trebuie să armonizăm trăsăturile feței. Dacă ai fața rotundă trebuie să o alungești puțin… Trebuie să reușești să faci un balans. Tocmai de asta există păr și barbă”,

a explicat tânărul.

Fiecare angajat de la Barber și-a stabilit clar profilul clientului cu care preferă să lucreze. Practic, a venit de la sine. Valentin, de exemplu, are clienți cu vârsta între 15 și 35 de ani. S-au atras simplu, unii pe alții. Și cum în această meserie, recomandările sunt extrem de importante, clientul trebuie să plece mulțumim, cu look-ul perfect.

Din punct de vedere al câștigării numărului de clienți, pot spune că cei mai mulți clienți au venit prin recomandări. Nu ne-am făcut un țel din asta, însă sunt din ce în ce mai mulți oameni cei care spun că odată ce au ajuns la noi în salon nu mai pot merge în altă parte. Cred că nu este doar datorită calității serviciilor, ci a ambianței. O dată pe lună își doresc să vină aici să se relaxeze, să bea o cafea, să socializeze cu noi, să asculte o muzică bună, să se simtă bine. Este un fel de dependență pe care nu ne-am propus-o dar care prin felul nostru de a fi s-a instalat”,

a completat Valentin.

Spațiul a fost amenjat cu mult gust, cu mobilier și decorațiuni aparte. Totul poartă amprenta băieților Barbers. S-au inspirat și din alte locuri vizitate de-a lungul timpului. Sunt adepții schimbării și tocmai din acest motiv și-au propus ca în viitorul apropiat să renoveze acest spațiu.
Sunt pretențioși, au așteptări mari de la colegii lor. Nu oricine poate fi ”Barber”.

Este greu să ne selectăm noii colegi. Partea de învățare durează undeva între trei și șase luni. Depinde de cursant. Pentru că noi punem foarte mult accentul pe detalii. Ideea este că ei pot să vină să învețe, să facă practică. Cine nu poate ajunge la nivelul pe care noi îl dorim, ne despărțim. Oamenii au niște așteptări de la noi și noi nu putem să neglijăm aspectul ăsta, coborând standardele. Și oamenii care au experiență, frizerii, tot în practică stau aici pentru o perioadă. Spre deosebire de alte locuri noi căutăm oameni cu experiență cât mai mică, încât să putem să îi formăm noi așa cum ne dorim”,

au completat băieții Barber.


La Barber e armonie. Încă de la început și-au dorit foarte mult o mascotă, ceva să îi caracterizeze și să reprezinte acest loc. Și să aducă zâmetul pe chipul clienților. S-au gândit atunci la un animal de companie. Așa a ajuns Relu, papagul, animalul lor de comanie. Este jale mare când Relu reușește să evadeze, e mobilizare mare pe rețele de socializare pentru a-l găsi. Relu face parte din echipa asta, este cel care aduce zâmbetul tuturor, care nu ține cont de reguli, care zboară prin salon sprea muzamentul tuturor.

Extrem de ambițioși, băieții de la Barber își doresc să ajungă să aibă cea mai mare frizerie din Europa. Talentul lor a fost apreciat pe plan național la concursurile la care au participat.

În ultimii ani au fost organizate câteva concursuri la București. Din patru concursuri naționale care au fost organizate, unul a fost câștigat de mine, unul de colegul meu Valentin Bosnea. S-a mai organizat un concurs, un fel de turneu al campionilor, și din nou Valentin a câștigat locul întâi, iar eu locul doi. Juniorii noștri au participat și ei la un concurs național unde au obținut locul întâi și doi. Spre deosebire de multe locații din țară am reușit să ne selectăm oarecum clienții, să fie pe placul nostru și lor să le facă plăcere să vină la noi. Pe cel mai mic client cred că ultima dată l-am tuns în chiuvetă. Avea un an și jumătate. Din păcate nu avem foarte mulți clienți în vârstă. Media de vârstă este între 12 și 40 de ani”,

a spus Andi Cioablă.


S-au dedicat mult pasiunii, au reușit să creeze o echipă omogenă, compatibilă care se implică foarte mult în ceea ce face. Asta este tot ce contează, să dovedească profesionalism! Când vin la muncă sunt motivați și fericiți, iar Relu este mascota potrivită pentru acest loc minunat!

Adauga comentariu

Follow us

Vrei sa primesti cele mai noi stiri pe facebook?

Cele mai citite