SMART Craiova

Tiziana Gagiu și Daria Andriescu – Ladies, Wine & Design la Craiova sau despre promovarea femeilor „din toate mediile, de la cele creative până la cele de business”

Ladies, Wine & Design (LWD) este un concept de eveniment destinat femeilor care lucrează în domeniul industriilor creative, de la graphic design și ilustrație, la evenimente sau account management. Conceptul inițiat de Jessica Walsh în New York s-a extins în peste 150 de orașe unde se organizează întâlniri lunare. Întâlniri altfel, la un pahar de vin. În România, este prezent în București, Iași, Cluj și Oradea, orașe din care nu lipsesc comunitățile creative nișate, iar de câteva săptămâni și la Craiova. Cele două craiovence care au adus acest concept pe plan local sunt Tiziana Gagiu și Daria Andriescu. Despre ce și-au propus cele două tinere prin LWD puteți afla din interviul acordat echipei SmartCraiova.


În România, conceptul de evenimente Ladies, Wine & Design este prezent în București, Iași, Cluj, Oradea, Timișoara. Datorită vouă, de acum și în Craiova. Cine sunt inițiatoarele proiectului din Craiova (o descriere pe scurt)?

Tiziana: Fiică, nepoată, prietenă, colegă, studentă, angajată – un suflet de olteancă convinsă, într-un București care m-a adoptat. Ziua pun țara la cale ca PR Specialist, iar seara mă puteți găsi ori la master, ori chicotind la vreun eveniment mișto, la sala de fitness sau yoga, la workshop-uri sau în orice loc care presupune o adunare cu mulți oameni.
Îmi place să fiu înconjurată de oameni și să vorbesc, să cunosc, să aflu – probabil de aici și dorința de a face parte dintr-un capitol local Ladies, Wine & Design.

Daria: Vocea de la radio care nu credea vreodată că o să aibă o voce și care s-a gândit să strice o luuungă linie de generații de profesori (de la stră-stră-bunica încoace, dar fratele meu poate să o salveze). Nu s-a supărat nimeni, oricum, pentru că la radio am descoperit cu adevărat că meseria asta m-a ales pe mine și că nu aș putea face altceva. În afară de a contribui, atât cât pot și din ce am învățat până acum, cu ceva care să îmi ajute comunitatea. Pentru că după ani de studii și multe excursii și experiențe în lumea asta imensă și diversă în care trăim, mi-am dat seama că e bine să profiți de toate șansele care ți se oferă. Dar să ai grijă să aduci o parte din ele și înapoi acasă, pentru că așa te asiguri că poți contribui la dezvoltarea socială. Același lucru încerc să fac alături de partenera mea, Tiziana, prin intermediul conceptului “Ladies, Wine & Design”. În rest, îmi plac pisicile, cafeaua, călătoriile (nu neapărat în ordinea asta) și sunt genul de persoană care nu ascultă muzica, ci o simte…

Ce înseamnă exact acest concept, cui se adreseaza?

Tiziana: Conceptul se adresează în mod special femeilor, dar sunt de părere că transmite lucruri din care toată lumea are ceva de-nvățat sau de câștigat. Prin LWD vrem să promovăm și să susținem femeile din toate mediile, de la cele creative până la cele de business. Mereu am considerat că societatea craioveană are nevoie să își cunoască femeile puternice, pline de entuziasm și inițiativă.

Daria: Sunt destul de frecvente cazurile în care, în loc să se susțină între ele, femeile devin adversari. Asistăm astfel la o competitivitate care ajunge să producă mai degrabă o diviziune, decât să creeze ambiție productivă. Noi ne-am propus să demonstrăm, prin acestă inițiativă, că se poate să existe situații de tipul win-win și că e bine să trăiască și capra vecinului.


Cum ati gandit acest proiect pentru Craiova, de cate ori pe lună veti avea întâlniri?

Edițiile locale LWD se desfășoară într-un mod similar cu evenimentul original. Mai exact, o dată pe lună, 10 femei se întâlnesc pentru a porni o discuţie comună despre creativitate și business pe plan local. Evenimentele sunt deschise publicului larg. Subiectele merg de la design, ilustraţie, content writing, fashion până la discuţii despre antreprenoriat, leadership, management, pasiuni și provocări în carieră. Și tocmai pentru că seara este limitată la 10 invitate, recomandăm să îți rezervi locul rapid aici.

Tiziana: Citisem la un moment dat un articol pe Școala9.ro, pe care-l consider atât de relevant pentru societatea noastră, încât actualitatea celor spuse acolo se va dilua greu din mentalitatea românului.
Am crescut într-un mediu care ne-a împins mereu să ne raportăm la alții, dar mai ales să le demonstrăm celorlalți că noi suntem mai buni. Celorlalți, da? Nu nouă.
Proiectul Ladies, Wine & Design vine în Craiova tocmai din nevoia de a demitiza aceste lucruri, dar și pentru a crea contextul potrivit pentru o competiție constructivă.

Daria: Ideea de a fi parte dintr-un întreg care se poate spulbera oricând, din lipsă de conținut, nu cred că i se pare atractivă cuiva. De aceea, conceptul LWD este unul occidental, dar modul în care se derulează vrem să fie unul care să se plieze pe nevoile societății noastre actuale. Ce fac eu la radio este să tratez subiecte de ordin social în emisiunile mele, de aceea am și fost atrasă instant de acest proiect în momentul în care Tiziana mi-a propus să îl implementăm și la noi acasă, în Craiova.
Îmi aduc aminte că acum doi, trei ani am vorbit cu o cunoștință care, într-adevăr, era foarte pricepută în domeniul achizițiilor publice. Însă, se plângea mereu din cauza volumului mare de muncă. Cu toate astea, nu era dispusă să învețe și pe altcineva să facă același lucru, deși astfel și-ar fi putut ușura considerabil treaba și firma ar fi devenit, automat, mult mai productivă. Iar cuvintele ei o sa mi le amintesc mereu cu exactitate –“De ce să mai învăț și pe altcineva, eu m-am chinuit singură și nu vreau să îmi ia locul”. Cred ca lipsa de inițiativă și egoismul diminuează din start orice formă de eficiență, la fel cum se întâmplă și cu lipsa de colaborare și comunicare. Hai să ne gândim cum ar fi ca noi toți, din toate domeniile de activitate, să avem această mentalitate. Unde am mai ajunge?
Tocmai de aceea, cred că femeile din comunitatea noastră au nevoie să știe că sunt apreciate, să fie motivate și să devină ele însele mentori pentru generațiile viitoare.

Cum a decurs prima întâlnire?

Tiziana: A fost o primă ediție plină de entuziasm și emoție, în cadrul căreia am povestit despre curaj. Am împărtășit experiențe și idei, am aflat de la invitatele noastre povesti care ne vor rămâne multa vreme în suflet și am cunoscut oameni plini de substanță. Și pe aceasta cale le mulțumim atât participantelor, cât și sponsorilor care ne-au susținut pentru acest eveniment. Mai mult, am fost plăcut surprinse când sprijinul a venit din toate părțile. De exemplu, Cllasic Restaurant (care este în Electroputere Mall, la zona de food) ne-a susținut încă de când Ladies, Wine & Design Craiova era la nivelul de idee. Apoi, a venit vinul de la Abund Berry și decorul floral de la Atelierul de Nuntă. Oameni care au crezut în noi și în acest concept. Ne-au susținut cum au știut și putut ei mai bine.

Oricum ar fi, suntem sigure că LWD Craiova o să capete o formă mai clară pe măsura ce va crește.

Daria: Prima întâlnire a fost WOW! Am avut emoții mai mari decât la prima mea emisiune live. Cumva, toate ni s-au legat de la sine, așa ne-am dat seama că femeile din comunitatea noastră chiar aveau nevoie de așa ceva, de aceste întâlniri informale în care să ne povestim parcursurile profesionale, provocările, obstacolele depășite și realizările obținute. Curajul chiar este elementul propulsator în cariera oricui și chiar ai nevoie mereu de acea mică doză mare de adrenalină care să te facă să îți urmezi visul orice ar fi. Și asta ne-au demonstrat și doamnele care au fost alături de noi la prima întâlnire.

Considerați că existența unei astfel de comunități este benefică pentru potențialul creativ al orașului?

Tiziana: Sectorul industriilor creative din Craiova are potențial, dar și nevoie de sprijin. De fapt, sunt de părere că LWD pe asta se bazează și anume, că fiecare dintre noi are un potențial creativ valoros și neexplorat, dar mai ales că o vorbă bună, de susținere la timpul ei face minuni.

Daria: Networking-ul este esențial atunci când vrei să asiguri o fluență a unui business și a ideilor creative. Persoane diferite, cu preocupări diverse, care se întâlnesc în spații neconvenționale și care se simt relaxate să discute la un pahar de vin și să facă schimb de experiențe creative… de aici se nasc cele mai bune idei! Chiar de la prima întâlnire, două dintre participante au început o colaborare pentru accesorii din pietre semi-prețioase, destinate femeilor care vor să poarte o bijuterie pentru păr în ziua cea mare. Deși unele dintre ele se știau dinainte din mediul online, mă bucur că noi le-am oferit contextul favorabil să se cunoască și personal.
Suntem încă la început, dar ne-ar plăcea ca LWD Craiova să devină o stare de spirit și ca la întâlnirile noastre să demarăm noi proiecte, să împărtășim idei și să ne susținem reciproc.

Ce va urma la Ladies, Wine & Design?

Tiziana: Ne-am propus să oferim mult mai mult întregii comunităţi: să organizăm alte întâlniri, workshop-uri și evenimente deschise în care să reușim să promovăm femeile din industrii creative și nu numai.

Daria: O idee la care lucrăm în prezent este un workshop susținut de un psiholog. Ne dorim mult ca femeile din comunitatea noastră să învețe despre inteligența emoțională, să afle cum să gestioneze anumite situații și mai ales, să devină auto-conștiente și să capete încredere în propria persoană.
O altă prioritate este și susținerea studentelor și a celor care se află la început de drum într-o afacere și care vor să cunoască persoane care au deja o experiență. Un specialist pe Resurse Umane va fi, de asemenea, invitat în cadrul unui alt workshop. Și acolo vrem să le încurajăm pe participante să vină cu portofoliile lor de creații și cu CV-urile, pentru că sfatul specialistului le va ajuta să aibă un conținut relevant și mai atractiv.

Care este profilul doamnei care vi se poate alătura? Cum vă pot contacta?

Tiziana: Îmi place să spun că toate “nesupusele” din viața noastră și a comunității au prioritate. Și prin asta mă refer la “femei de succes în sensul obișnuit al cuvântului, dar mai ales într-un sens mai generos, unde reuşita înseamnă diplomaţie, adaptare asumată la vremuri, empatie, grijă cotidiană pentru aproape, implicare, discreție, coloană vertebrală, modestie, tandreţe, răbdare”.

Daria: Frumusețea acestui proiect vine din faptul că se adresează femeilor cu inițiativă, care au vrut o schimbare și care și-au luat inima în dinți și au pornit la atac. Și avem astfel de exemple în viața noastră în fiecare zi, fie care că vorbim de mama, sora, bunica, prietena cea mai bună care a renunțat la jobul ei de la 9 la 17 pentru a-și porni o afacere sau colega de serviciu care, pe lângă orele de lucru, se ocupă de pasiunile ei și creează lucruri extraordinare. Suntem o comunitate încă mică, dar puternică în realitate, precum și în mediul online, acolo unde femeile creative ne pot găsi pe site-ul www.ladieswinedesign.com/craiova sau pe paginile noastre oficiale de Facebook și Instagram.

Adauga comentariu

Follow us

Vrei sa primesti cele mai noi stiri pe facebook?