SMART Craiova

Zi istorică pentru Craiova. S-au semnat contractele pentru cele două tronsoane ale Drumului Expres Craiova-Pitești

Consiliul Județean (CJ) Dolj a fost în această dimineață de 3 decembrie 2018, gazda evenimentului de semnare a contractelor pentru construirea celor două tronsoane ale Drumului Expres Craiova – Pitești.

La semnarea documentației au fost prezenți Narcis Neaga, directorul general al CNAIR, vicepreședintele senatului, senator Claudiu Manda, fostul primar al Craiovei, deputatul Lia Olguța Vasilescu, primarul Craiovei – Mihail Genoiu, deputați, parlamentari de Dolj, oficialități locale și județene, dar și reprezentanți firmelor desemnate câștigătoare la construirea drumului expres.

”Asistăm astăzi la un eveniment istoric. Este momentul zero în care autostrada Craiova-Pitești sau drumul expres Craiova-Pitești se pune în mișcare. Este unul dintre cele mai frumoase cadouri pe care l-am primit ”,

a spus Ion Prioteasa, președintele Consiliului Județean Dolj.

Le mulțumesc celor din zona executivă că au făcut posibil acest proiect, îi felicit pe cei care au câștigat licitația și le spun că Oltenia își dorește foarte mult acest drum expres, și ne-am dori și ca perioada de proiectare și execuție să nu se încadreze în maximum perioadei din contract. Au fost patru tronsoane, toate scoase la licitație pe aceeași procedură. Au fost contestate în instanță. Două dintre ele au ajuns la un complet de judecată, celelalte două la un altul. Un complet a spus ca are dreptate Ministerul și alt complet, pe aceeași lege, a spus că nu are dreptate. Pe celelalte două trosoane probabil că se va relua procedura. Unde a câștigat Ministerul, după un an și jumătate, suntem în faza în care semnăm. Să sperăm că nu o să dureze încă un an și jumătate semnarea pentru celelalte două trosoane. Să mulțumim instanțelor de judecată că pe aceeași lege avem decizii diferite. Poate că aici ar trebui ca România să înțeleagă că mai are de lucru. Vreau să le mulțumesc tuturor celor care au făcut posibil acest eveniment, să îi mulțumesc domnului ministru Răzvan Cuc, domnului ministru Felix Stroe, domnului ministru Lucian Șova, domnului fost director al CNAIR Ioniță Ștefan și actualului director CNAIR Narcis Neaga”

a declarat Claudiu Manda, vicepreședintele Senatului României.

Tronsonul 1 va avea o lungime de 17 km, o valoare estimată de 479.802.905,88 lei, fără TVA și ar urma sa fie construit între varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova și limita județului Dolj. Tronsonul 2 are o valoare estimată a contractului, fără TVA, de 671,388,626.66 lei. Durata contractului este de 96 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare, 24 de luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție.

Discuțiile pentru acest drum expres au început în martie-aprilie 2017, în mai-iunie au fost urcate pe SEAP și s-au așteptat ofertele. Una din firmele participante a contestat documentația după licitație. Astăzi vom semna pentru două tronsoane din drum, urmând să fie reluate documentațiile pentru tronsoanele trei și patru. Orice drum expres aduce beneficii zonei, dezvoltă practic acea zonă, aduce investitori. Acest drum expres leagă doi poli importanți ai industriei auto din România. A fost o cerință nu doar a lor, a fost o cerință care venea de la sine din partea zonei”,

a spus Narcis Neaga.

Tronsonul 1 are o lungime de 17,7 km (km 0+000 – km 17+700 şi are ca punct de început desprinderea din varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova, iar ca punct final, limita judeţului Dolj cu Olt. Tronsonul 2 este împărţit în 2 loturi – Lotul 1 cu o lungime de 18,5 (km 17+700 – Km 36+200) şi Lotul 2 îm lungime de 21,35 (km 36+200– Km 57+550).

Prin execuţia lotului 1 se va realiza decongestionarea traficului de pe raza localităţii Balş, iar prin cea a lotului 2, decongestionarea traficului de pe raza localităţii Slatina, prin redirecționarea traficului în afara localităţilor.

Este cel mai mare proiect de infrastructură de după Revoluție, un proiect foarte așteptat. Trăim în România, țara în care durează mai mult partea de documentație, decât construcția propriu-zisă. Trebuie să ne gândim foarte atent la legislație ce avem de făcut și trebuie găsite soluții legislative pentru că nu este normal de exemplu ca o firmă care nici măacr nu a participat la licitație să țină în loc acest proiect. Această autostradă va fi elemental vital al acestei zone”,

a spus Lia Olguța Vasilescu.

Adauga comentariu

Follow us

Vrei sa primesti cele mai noi stiri pe facebook?

Cele mai citite